Amanare rate

 

Daca efectele negative ale crizei actuale, determinata direct sau indirect de criza energetica si de razboiul dintre Rusia si Ucraina, v-au afectat  financiar direct sau indirect si va aflati in imposibilitatea de a onora obligatiile de plata aferente contractului de leasing financiar/credit, aveti posibilitatea sa solicitati UniCredit Leasing ( “Creditorul“) suspendarea platii ratelor lunare (capital, dobanda, comision de administrare) in conformitate cu prevederile OUG 90/2022.

 

Inainte de a accesa cererea de suspendare (aici), va sfatuim sa parcurgeti cele mai frecvente intrebari si raspunsurile la acestea, ce va vor ajuta sa fiti informati si sa va puteti face un plan potrivit pentru perioada urmatoare, avand in vedere ca, dupa incetarea perioadei de suspendare, veti avea de platit sume lunare mai mari, rezultate in principal din dobanda acumulata pe parcursul perioadei de suspendare. Anterior, va rugam sa cititi si informarile privind prelucrarea datelor personale pentru clientii persoane fizice , respectiv, pentru clientii persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si profesii liberale disponibile pe www.unicreditleasing.ro  sectiunea Confidentialitate.

 

Cererea de suspendare, semnata de reprezentantul legal (aplicabil in cazul tuturor solicitantilor cu excepţia persoanelor fizice), trebuie trimisa cel mai tarziu in termen de 30 de zile calendaristice de la data publicarii reglementarilor BNR prevazute la art 7 din OUG 90/2022, respectiv de la data de 29 iulie 2022.

 

1.    Pentru ce tipuri de finantari acordate de Creditor se aplica suspendarea ratelor si pe ce perioada?

  • Suspendarea obligatiilor de plata fata de Creditor ("suspendarea platilor"), reprezentand rate de credit, dobanzi si comisioane, se poate aplica pentru contractele de leasing /credit:
    • acordate pana la data de 30 aprilie 2022, inclusiv;
    • care nu au inregistrat restante in ultimele 6 luni inainte de data solicitarii suspendarii obligatiei de plata si nu inregistreaza restante nici la data solicitarii de suspendare a obligatiilor de plata;
    • a caror scadenta finala, prevazuta in contractul de leasing/credit finantare, este ulterioara datei aprobarii de Creditor a cererii de suspedare.
  • Cererea de suspendare trebuie insotita de acordul codebitorilor, garantilor si fideiusorilor, dupa caz.
  • Amanarea ratelor se aplica pentru o perioada cuprinsa intre 1 luna si 9 luni, conform solicitarii dumneavoastra.
  • Se poate poate beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata aferente contractului de leasing/credit conform OUG 90/2022.
  • Nu se poate solicita suspendarea pentru creditele de tip revolving, precum cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont si al liniilor de credit.

Restul conditiilor pe care trebuie sa le indepliniti pentru a putea beneficia de suspendarea ratelor, asa cum sunt ele prevazute in OUG 90/2022 si normele de aplicare ale acesteia, le puteti vizualiza aici.

 

2.    Suspendarea obligatiilor de plata fata de Creditor implica un cost total aferent finantarii mai mare?

Trebuie avut in vedere ca ulterior perioadei de suspendare veti plati o suma mai mare decat cea corespunzatoare ratelor anterioare, tinand cont de urmatoarele aspecte:

  • dobanda calculata pe perioada suspendarii se va adauga (capitaliza) la finalul perioadei de suspendare la principal ducand la majorarea principalului.
  • principalul astfel majorat (noul capital) se plateste esalonat, dupa incetarea suspendarii, pe durata ramasa pana la noua maturitate a finantarii, fiind purtator de dobanzi;
  • comisioanele calculate pe perioada suspendarii se vor achita dupa incetarea suspendarii, conform graficului de plati revizuit.

 

Pe perioada suspendarii se vor achita in continuare celelalte costuri asociate leasingului/ creditului, astfel cum sunt prevazute in contract.

 

3.    Trebuie sa ma deplasez la sediul Creditorului pentru a obtine suspendarea platilor?

Desi se poate, nu e necesar sa va deplasati la sediul Creditorului sau intr-o sucursala a UniCredit Leasing pentru a inainta solicitarea. Ne puteti contacta la numarul de telefon 021 200 77 77  sau *UCLC  sau ne puteti transmite un e-mail la adresa infoclient@unicreditleasing.ro.

 

4.    Cum functioneaza suspendarea platilor?

  • Pe perioada de suspendare nu va trebui sa achitati principalul, dobanda si comisionul de administrare
  • Dobanzile si comisioanele se calculeaza si pe perioada suspendarii, fiind achitate ulterior incetarii suspendarii.
  • Prelungirea duratei contractuale produce efecte de la data aprobarii de catre Creditor a solicitarii de suspendare, prima rata amanata la plata urmand a fi prima rata cu scadenta ulterioara aprobarii. Va rugam sa aveti in vedere ca ratele datorate anterior trebuie achitate, altfel vor deveni restante si vor determina dobanzi penalizatoare si eventuale raportari in Centrala Riscurilor de Credit.
  • Veti relua platile si rambursarile dupa perioada de suspendare, conform conditiilor contractuale astfel cum vor fi acestea modificate in baza cererii dumneavoastra aprobate de Creditor, cu respectarea prevederilor legale.

 

5.    Pot solicita si amanarea platii pentru polita de asigurare?

Nu. Pe perioada de suspendare trebuie sa achitati in continuare celelalte costuri asociate leasingului/ creditului, astfel cum sunt prevazute in contractul de leasing/ credit, in conformitate cu prevederile contractuale si instructiunilor pe care le veti primi din partea Creditorului.

 

6.    Cand primesc un raspuns la solicitarea mea?

Veti fi informat in cel mult 30 zile de la data la care receptionam cererea completa pe e-mail, la sediu sau in sucursalele UniCredit Leasing.

 

 

Completeaza-ti cererea aici:

 

 

 

 

 

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo