Despre daune

daune

Ce trebuie sa fac in caz de accident auto usor, produs intre doua autovehicule?

In cazul unui accident usor (fara vatamari corporale), in care sunt implicate doua autovehicule, daca in urma acestuia au rezultat numai pagube materiale si se poate stabili vinovatia, se completeaza formularul de constatare amiabila de catre ambele parti implicate in accident, respectand intocmai instructiunile de completare mentionate pe verso-ul formularului.

Persoana pagubita va depune formularul la asiguratorul emitent al RCA-ului soferului vinovat de producerea accidentului, impreuna cu aceste documente:

  • copia politei RCA a vinovatului;
  • formularul de constatare amiabila completat la toate rubricile de ambii conducatori auto implicati in accident sau procesul verbal eliberat de Politie;
  • permisul de conducere al pagubitului;
  • actul de identitate al pagubitului; certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a vehiculului avariat;
  • in cazul in care vehiculul nu va apartine, imputernicire de la proprietarul autovehiculului (procura notariala in cazul in care proprietarul este persoana fizica).

Daca nu va puteti pune de acord cine este vinovat de producerea accidentului, mergeti imediat la sectia Politiei Rutiere pe raza careia s-a produs accidentul.

Ce trebuie sa fac in caz de accident auto soldat cu victime sau vatamari corporale?

In cazul unui accident soldat cu victime sau vatamari de persoane, chemati imediat Salvarea si anuntati Politia – numar unic 112.

Nu parasiti locul accidentului pana la venirea unui echipaj al Politiei Rutiere. De asemenea persoanele implicate intr-un astfel de accident au obligatia legala sa nu modifice sau sa stearga urmele accidentului.

Ce trebuie sa fac in alte cazuri de accident auto?

In cazul in care nu se poate stabili cu certitudine vinovatia sau daca in eveniment au fost implicate mai mult de de doua vehicule sau alti pagubiti, se va anunta imediat sectia de politie in raza careia s-a produs accidentul.

Ce am de facut in cazul producerii unui Furt?

Furtul se anunta imediat la sectia de politie in raza careia s-a produs si in maxim 24 ore la Asigurator. In cazul cazul furturilor, organele abilitate vor efectua cercetari timp de 30 zile, in cazul furtului partial, respectiv 60 zile in cazul furtului total, in vederea identificarii autorilor si stabilirii cauzelor si imprejurarilor producerii evenimentului.

Dupa cele 30 zile,respectiv 60 zile, Asiguratorul solicita si primeste un document de la Politie, care cuprinde stadiul cercetarilor, daca au fost identificati vinovatii sau cazul este declarat cu Autor Necunoscut. Ulterior primirii documentului, Asiguratorul va instrumenta dosarul de furt.

In cazul in care, in teremenul de 60 zile aferent cercetarilor pentru furtul total, bunul este indentificat, Asiguratorul va despagubi avariile bunului.

Ce am de facut in cazul unei daune externe?

Avizarea daunei se face imediat dupa producerea daunei sau imediat ce ati luat la cunostinta de producerea acesteia. Avizarea daunei trebuie facuta imediat, chiar daca constatarea daunei doriti sa o efectuati in alta zi.

  • Avizarea daunei presupune furnizarea informatiilor despre eveniment:
    Datele de identificare si de contact ale persoanelor implicate in eveniment, in special ale celui care face avizarea, ale persoanei ce conducea autovehiculul atat ce asigurat, cat si cel pagubit, daca este cazul;
  • Cauzele si imprejurarile in care s-a produs evenimentul, inclusuv detalii despre locul evenimentului si momentul producerii acestuia – data, ora;
  • Datele de identificare ale autovehiculelor implicate in eveniment
  • Detalii privind locatia si starea vehiculului avariat (daca este sau nu deplasabil);

Dupa avizarea daunei, vi se va deschide dosar de dauna si veti fi contactat in maxim 24 de ore de la avizare de catre un reprezentant al Asiguratorului  in vederea stabilirii modalitatii de instrumentare a dosarului.

Reparatia in afara tarii se face numai cu acordul Asiguratorului.

Ce fac in caz de dauna totala?

In cazul in care bunul este declarat dauna totala, va rugam sa contactati Proprietarul Unicredit Leasing Corporation sau reprezentantii Brokerului, Unicredit Insurance Broker.

Cum avizez dauna la asigurator?

Avizarea daunei la asigurator se face imediat dupa producerea acesteia sau imediat ce ati luat la cunostinta de producerea acesteia prin telefon catre Call Center, accesand adresa WEB sau la centrul de daune al acestuia. Puteti gasi aici datele de contact ale asiguratorilor.

Avizarea daunei presupune furnizarea informatiilor despre eveniment:

– datele de identificare si de contact ale persoanelor implicate in eveniment, in special ale celui care face avizarea, ale persoanei ce conducea autovehiculul atat cel asigurat, cat si cel pagubit, daca este cazul;

– cauzele si imprejurarile in care s-a produs evenimentul, inclusiv detalii despre locul evenimentului si momentul producerii acestuia – data, ora;

– datele de identificare ale autovehiculelor implicate in eveniment sau a achipamentelor avariate/furate;

– detalii cu privire la locatia si starea bunului avariat (daca este sau nu deplasabil) in vederea stabilirii locului in care se va efectua constatarea daunei de catre un reprezentant al asiguratorului.

Dupa furnizarea acestor date veti primi numarul de dosar care trebuie retinut si trebuie prezentat la punctul de constatare, totodata veti primi toate informatiile necesare pentru efectuarea constatarii daunei.

Ce documente sunt necesare la dosarul de dauna?

Pentru a demara reparatia autovehiculului este necesar sa avizati in cel mai scurt timp evenimentul catre compania de asigurare (Atentie! Conditiile de asigurare ale politei impun un termen maxim pentru avizarea daunei – va rugam sa verificati  Conditiile Generale de Asigurare aferente politei casco sau verificati aceste informatii cu reprezentantii Unicredit Insurance Broker).

  • Cartea de identitate / buletin de identitate a/al asiguratului sau a/al conducatorului vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original şi in copie;
  • Certificatul de inmatriculare al al vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original şi in copie;
  • Cartea de identitate a al vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original şi in copie;
  • Permisul de conducere al conducatorului vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original şi in copie;
  • Copia politei CASCO şi a Anexelor, respectiv Specificatiilor;
  • Formularul de constat amiabil (In cazul accidentelor rutiere in care au fost implicate doua vehicule si din care au rezultat numai pagube materiale) sau procesul verbal eliberat de Politie sau autorizatia de reparatie şi copia dupa declaratia in fata Politiei (dupa caz);
  • Imputernicire eliberata de catre Unicredit Leasing Corporation;
  • Copia politei RCA vinovat de producerea evenimentului, daca este cazul.
  • In cazul furtului total este necesara predarea tuturor randurilor de chei ale autoturismului, Certificatul de inmatriculare si Cartea de identitate ale autoturismului asigurat in original.
  • Adeverinta de la politie care sa certifice producerea furtului, partial sau total.

Pentru finalizarea dosarului de dauna auto, trebuie sa mai prezentati urmatoarele:

  • Toate documentele fiscale, in original, doveditoare ale reparatiei vehiculului (facturi, chitante, comenzi de lucru pentru service etc.);
  • Cererea de despagubire completata, semnata si stampilata de catre proprietarul vehiculului pentru care s-a deschis dosarul de dauna sau de catre imputernicitul legal al acestuia.
  • *De la caz la caz, asiguratorul mai poate solicita si alte documente mentionate in mod expres pe nota de constatare (document ce se completeaza de catre pagubit/asigurat/reprezentantii acestora in momentul avizarii daunei).

Unde se poate face constatarea daunelor?

Constatarea daunelor se efectueaza la centrele de constatarea ale Asiguratorului dumneavoastra. Programarea in vederea efectuarii constatarii se realizeaza in momentul avizarii evenimentului.

In ce unitate reparatoare pot efectua reparatia bunului?

Unicredit Leasing Corporation recomanda ca reparatia sa se efectueze intr-unul din service-urile partenere ale asiguratorului cu care acesta are decontare directa.

Avantajele reparatiei in service partener:

  • Reparatii de calitate;
  • Fara implicatii financiare pentru dumneavoastra – decontare directa intre Asigurator si service;
  • Fara inspectie post-reparatie – procesare automata de catre service;
  • Reconstatare facila – nu este necesara prezenta dumneavoastra in service;

In cazul care doriti ca reparatia sa se efectueze in service-ul preferat de dumneavoastra, fara decontare directa cu Asiguratorul, contravaloarea reparatiilor va fi achitata de catre dumneavoastra, urmand a va recupara ulterior de la asigurator costurile aferente acestora.

Catre cine se face plata desapagubirii?

  • In cazul in care reparatia a fost efectuata intr-o unitate reparatoare partenera a Asiguratorului dumneavoastra, plata despagubirii se va efectua direct catre acesta, din care se va retine fransiza aferenta politei, daca este cazul;
  • In cazul in care reparatia a fost efectuata intr-o unitate reparatoare nepartenera cu Asiguratorul dumneavoastra, iar plata a fost efectuata de catre dumneavoastra, Asiguratorul va achita despagubirea in contul Utilizatorului cu acordul prealabil al Proprietarului.

Cand pot ridica masina din service?

Bunul poate fi ridicat din service dupa finalizarea reparatiilor astfel:

  • In cazul in care reparatia a fost efectuata intr-o unitate reparatoare partenera a Asiguratorului dumneavoastra, bunul poate fi eliberat in baza acceptului de plata transmis de catre Asigurator;
  • In cazul in care reparatia a fost efectuata intr-o unitate reparatoare nepartenera cu Asiguratorul dumneavoastra, bunul poate fi eliberat dupa achitarea costurilor reparatiilor.

FORMULARE